2020-ieji į Klaipėdos jūrų uosto istoriją įeis kaip sėkmingiausi metai per visą jūrų uosto gyvavimo laikotarpį. Preliminariais duomenimis, pernai Klaipėdos uoste buvo perkrauta 47,74 mln. t krovinių. Iki šiol geriausias rezultatas buvo pasiektas 2018-aisiais, tuokart uoste krauta 46,58 mln. t.
„Klaipėdos jūrų uostas, nepaisant sudėtingų metų ir kilusių iššūkių, 2020-uosius baigė itin sėkmingai. Nors dar nėra galutinių duomenų iš kitų uostų, akivaizdu, kad Klaipėda turėtų neblogai atrodyti ne tik tarp artimiausių Rytų Baltijos uostų, bet ir visoje Europoje. Mūsų stiprybė – krovinių diversifikacija, t. y. uostas yra pritaikytas krauti įvairių rūšių krovinius. Tai leidžia išlaikyti gerus rezultatus bei pralenkti konkurentus, kurie krauna vienos ar vos kelių rūšių krovinius. Kitas svarbus veiksnys – ilgalaikis ir nuolatinis investavimas į uosto infrastruktūrą ir į terminalų technologinį vystymą. Klaipėda tą daro nuosekliai, nuo 2007 m. iki dabar į uosto infrastruktūrą investuota apie pusė milijardo eurų, jau nekalbant apie tai, kiek technologijų dar įdiegė privačios krovos kompanijos“, – pasakojo Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Net keturiose krovinių kategorijose pernai pasiektas geriausias visų laikų rezultatas – didžiausias augimas fiksuotas trąšų, grūdų, ro-ro, suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) segmentuose. Labiausiai didėjo grūdų krova – palyginti su 2019 metais, pernai grūdų krauta trečdaliu daugiau. Taip pat gerokai pagausėjo trąšų – krova paaugo 12 proc., pernai ro-ro krovinių Klaipėdos uoste buvo maždaug 8 proc. daugiau negu 2019 metais, šiek tiek augo ir SGD segmentas. Dėl pandemijos, žmonėms apribojus mobilumą ir pristabdžius gamybą, pernai mažėjo naftos produktų ir plataus vartojimo prekių konteineriuose apyvarta. Penktadaliu krito naftos produktų krova, konteinerių pernai krauta maždaug dešimtadaliu mažiau nei užpernai.
Į Klaipėdos uostą pernai atplaukė bemaž pusseptinto tūkstančio laivų, t. y. maždaug 5 proc. mažiau negu užpernai. Dėl pandemijos į uostą, deja, negalėjo atplaukti nė vienas kruizinis laivas.
Susisiekimo ministerijos nuotrauka